Susanne Rubæk


Udgivelser

Kommunikation om innovation

Fra brændende vision til levende organisationskultur

Morten Svalgaard Nielsen, MA i ledelses- og organisationspsykologi, forfatter og chefkonsulent i HR og ledelse hos Dansk Erhverv.

 

 

 

 

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 263 sider | ISBN 9788757433371

Pris

E-bog Papirbog
445,50 kr 495,00 kr
Medlemspris Medlemspris
356,40 kr 396,00 kr

Crowdinnovation

- Må jeg låne din hjerne?
af Susanne Rubæk (red.)

Fremtidens innovation vil ske i fællesskaber – fx gennem crowdinnovation. Crowdinnovation er andet og mere end networking og brugerdreven innovation. Det er at definere et konkret spørgsmål og præsentere det for den rette crowd, der vil være med til at give relevante svar. Tankegangen og metoden i denne form for innovation er crowdsourcing. 



Ideen i crowdsourcing er målrettet adgang til den enorme viden, der allerede eksisterer på et bestemt område. Og dermed sammenkoble nye ukendte ressourcer og videnspersoner gennem frivillige, strukturerede netværk af midlertidig karakter. Disse netværk opløses og omfordeles, så snart spørgsmålet er besvaret.

Det er bogens formål at vise vej, give indsigt, forsyne med redskaber og give eksempler gennem cases, så læserne kan undgå de typiske fejl i deres eget arbejde med crowdsourcing. Metoden kan anvendes i både små og større organisationer – private såvel som offentlige.

Denne bog er således også skabt via crowdsourcing af skriveprocessen med input fra mange aktører.



Om forfatteren  

Susanne Rubæk, cand.scient.adm., suppleret med en række proceskonsulentuddannelser. Hun har bred erfaring fra ansættelser i privat og offentlig regi, og har de seneste 12 år drevet konsulentfirmaet one:life. Hun er desuden medstifter af Danish crowdsourcing.

 

 

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 175 sider | ISBN 9788757433630

Pris

E-bog Papirbog
172,80 kr 240,00 kr
Medlemspris Medlemspris
216,00 kr 192,00 kr