Søren Schultz Hansen


Søren Schultz Hansen er erhvervsforsker, forfatter og ekstern lektor på Copenhagen Business School på Department of Management, Society & Communication.

Her på forlaget er han aktuel med bogen Unge stemmer i det digitale demokrati, som beskriver de unges kanaler til politisk debat og demokratisk viden. Bogen er bl.a. baseret på såkaldt 'mobiletnografiske' studier op til folketingsvalget i 2019, hvor unge førstegangsvælgere via mobiltelefonen indrapporterede om deres medier, oplevelser og overvejelser under de fire ugers valgkamp."

Han har de seneste 12 år lavet omfattende empiriske studier af de digitale indfødte, altså unge som har levet hele livet i med internettet, sociale medier og mobiltelefonen. Han forsker i, hvordan det digitale påvirker vores demokrati, arbejds- og privatliv. 

Han er er født i 1968 og har en kandidatgrad i litteratur og kommunikation fra Roskilde Universitet.

De første 12 år af sin karriere var han specialist og mellemleder i den digitale del af reklamebranchen. 

Udgivelser

Unge stemmer i det digitale demokrati

Du kan læse et gratis uddrag af bogen her.

Hvilke kanaler er de vigtigste til unges demokratiske viden? Hvordan engagerer man bedst en 18-årig førstegangsvælger til at deltage? Hvad betyder det for den demokratiske samtale, når den foregår via de sociale medier?

Unge stemmer i det digitale demokrati giver de unge stemme til selv at svare på disse spørgsmål, og resultaterne er ofte overraskende. Fx får du forklaringen på, hvorfor de unge deltager mindre i den demokratiske debat, når den bliver digital på Facebook. Bogen er baseret på studier, som bl.a. har fulgt en gruppe unge tæt under valgkampen i 2019. Det er første gang, sådan­ne detaljerede studier er foretaget.

Søren Schultz Hansen, cand.com og ekstern lektor på Institut for Ledelse, Samfund og Kommunikation, CBS, samt forfatter til en række bøger om unge i en digital verden.

Se flere titler inden for Sociologisk teori 

 

Læs mere
Udgave 1, 2021 | 183 sider | ISBN 9788757446661

Pris

E-bog Papirbog
310,00 kr 360,00 kr
Medlemspris Medlemspris
248,00 kr 288,00 kr

Digitaliseringens paradokser

12 virksomheders erfaringer med hastig forandring

Bogen er den første, der med afsæt i dagligdags erfaringer og eksempler fra velkendte danske virksomheder viser, hvordan ledere arbejder med og reflekterer over digitaliseringens mest presserende spørgsmål.

Bliv guidet gennem den digitale transformations udfordringer og muligheder, og bliv introduceret til fem paradokser, der er opstået i mødet mellem en gammel, industriel verden og en ny, digital virkelighed.

Bliv bl.a. klogere på, hvordan Bang & Olufsen er ved at blive disruptet – af sig selv. Hvorfor MobilePay blev en succes, på trods af at betalingsappen havde den laveste kvalitet. Og hvorfor det var helt efter planen, at Sundhedsplatformen blev udrullet i en ufærdig udgave.

 

 

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 210 sider | ISBN 9788757437140

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr