- Bøger
- Tidsskrifter / online indhold
- Arbejdsretsportalen
- Arbejdsretsportalen+
- Danish Journal of Management and Business
- Dansk Sociologi
- EU-ret & Menneskeret
- FIRE Journal
- Juristen
- Kendelser om fast ejendom
- Nationaløkonomisk Tidsskrift
- Nordisk Administrativt Tidsskrift
- Nordisk Tidsskrift for Selskabsret
- Samfundsøkonomen
- Tidsskrift for Miljø
- Økonomi og Politik
- Økonomistyring og informatik (lukket i 2017)
- Forfattere
- Undervisere
- Jurabibliotek.dk
- Om Djøf Forlag
Sally Khallash
Udgivelser
Hvorfor gjorde du det?Tag bedre beslutninger uden bias Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen.
Udgave 1, 2022 | 196 sider | ISBN 9788757454673
|
BeslutningsstrategiAdfærdsøkonomi som katalysator for vækst Denne bog handler om at lære de strategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomheds-cases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Studier viser, at virksomheder, som arbejder systematisk med adfærdsøkonomi og beslutnings-teknik, øger deres performance med 500% - så har du råd til at lade være? Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen. Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.
Udgave 2, 2017 | 312 sider | ISBN 9788757438857
|
PrispsykologiSeks adfærdsøkonomiske trin til højere priser og gladere kunder Er du træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om? Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet? Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder: En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet. En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden. Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer. Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen. En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter. Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service. Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.
Udgave 1, 2017 | 248 sider | ISBN 9788757439786
|