Pernille Kræmmergaard


Udgivelser

Digital modenhed

Strategi, teknologi, organisation og lederskab i 5 generationer

Når virksomheder og organisationer indfører ny teknologi, har det afgørende indflydelse på virksomhedens strategi og den måde, de organiserer sig på. Teknologierne er i dag meget mere end redskaber, som man som leder kan nøjes med at sige ja eller nej til at investere i. De er blevet grundlaget for nye forretningsmodeller, nye produkter og nye services, ligesom de forandrer forholdet til kunder og borgere, til samarbejdspartnere og de ansattes hverdag og faglighed.

Teknologierne giver altså enestående muligheder for at styrke konkurrencepositionen og imødekomme kunders og borgeres krav og forventninger på nye måder. Men de stiller også nye krav til dit lederskab.

Digital modenhed – strategi, teknologi, organisation og lederskab i 5 generationer viser, hvordan teknologien har udviklet sig i generationer siden digitaliseringens spæde begyndelse, og hvad hvert udviklingstrin stiller af nye krav til strategi, organisation og lederskab.

Du skal som leder ikke nødvendigvis være teknologisk ekspert. Men du skal forstå, hvordan din virksomhed eller organisation til stadighed kan skabe ny værdi for kunder og borgere med digitale muligheder, og hvordan det gør jer til en attraktiv og udviklende arbejdsplads og en eftertragtet samarbejdspartner.

Teknologierne udvikler sig, uanset om du gør det eller ej. Men du kan vælge at udvikle dig med dem, så du både kan se deres potentiale til at gøre verden bedre og skabe værdi og undgå deres faldgruber.

Bogen er for alle ledere, som gerne vil kunne bruge den kraft, som teknologierne er, på en måde, som er relevant for virksomhedens digitale udviklingstrin. Og som samtidig peger fremad.

 

Læs mere
Udgave 1, 2021 | 200 sider | ISBN 9788757452594

Pris

E-bog Papirbog
360,00 kr 395,00 kr
Medlemspris Medlemspris
288,00 kr 316,00 kr

Digital transformation

10 evner din organisation skal mestre - og 3 som du har brug for

Digital transformation – 10 evner din organisation skal mestre og 3 som du har brug for gennemgår, hvordan virksomheder og organisationer øger deres digitale modenhed og organiserer sig, så de ubesværet kan anvende teknologierne til både at optimere det bestående og skabe radikalt nyt.

Den 1. udgave af Digital transformation omhandlede 4 generationer af digital modenhed samt 10 evner organisationen skal mestre. Denne nye og opdaterede 2. udgave af bogen indeholder nu også generation 5 og tilføjer dermed et yderligere niveau af digital modenhed i organisationen. 

Generation 5 betyder også en række ændringer set i forhold til, hvad din organisation og du som leder skal mestre. Bogen indeholder derfor også nu tre nye kapitler om dit personlige lederskab i en tid, hvor krav og forventninger fra kunder, borgere, samarbejdspartnere, medarbejdere og samfundet som sådan ændrer ledelsesrollen på en række områder.

Samtidig har alle 10 evner fra den første bog undergået en opdatering i lyset af generation 5, og hele bogen er gennemskrevet og opdateret, for at give plads til et større fokus på kompetencer, arbejdet med data og mulighederne med eksempelvis kunstig intelligens.

Bogen rummer masser af danske eksempler og giver praksisnære råd til, hvad ledere skal være opmærksomme på i arbejdet med digital transformation. Til bogen hører der desuden et helt nyt selvevalueringsværktøj, Det Digitale Ledelseshjul, der giver dig mulighed for at evaluere dine egne ledelsesmæssige styrker og svagheder i forhold til de 10 + 3 evner, der beskrives i bogen. Læs mere om selvevalueringsværktøjet.  

Pernille Kræmmergaard bruger sin mere end 20 års forskning, teoretiske viden og praktiske erfaring fra hundredvis af kurser med offentlige organisationer og private virksomheder i bogen, der er tænkt som en brugsbog til ledere på alle niveauer.

"Det er en fantastisk bog. Let at gå til, relevant på alle ledelsesniveauer, gode eksempler til refleksion. Man mærker, der ligger stor viden og flid bag. Jeg kan kun anbefale bogen; den kan bruges til mange formål og stiller helt skarpt på den digitale og teknologiske udvikling, og hvad det kræver at følge med. Læs den, inden du er kommet bagud." 

– Lilian Mogensen, bestyrelsesformand, rådgiver, tidl. koncerndirektør, ATP og Udbetaling Danmark.

Se alle titler inden for Strategi og forretningsudvikling

Læs mere
Udgave 2, 2019 | 240 sider | ISBN 9788757446128

Pris

E-bog Papirbog
270,00 kr 295,00 kr
Medlemspris Medlemspris
216,00 kr 295,00 kr