- Bøger
- Tidsskrifter / online indhold
- Arbejdsretsportalen
- Arbejdsretsportalen+
- Danish Journal of Management and Business
- Dansk Sociologi
- EU-ret & Menneskeret
- FIRE Journal
- Jurfast online
- Juridisk formularbog
- Juristen
- Kendelser om fast ejendom
- Nationaløkonomisk Tidsskrift
- Nordisk Administrativt Tidsskrift
- Nordisk Tidsskrift for Selskabsret
- Samfundsøkonomen
- Tidsskrift for Miljø
- Værdipapirhandelsloven
- Økonomi og Politik
- Økonomistyring og informatik (lukket i 2017)
- Forfattere
- Undervisere
- Semesterstart 2022
- Jurabibliotek.dk
- Om Djøf Forlag
Palle Bo Madsen
Udgivelser
Markedsføringsret og konkurrenceværnMarkedsret del 2 Nu foreligger Markedsret Del 2 i en ny 8. udgave. Bogen behandler alle markedsføringsrettens B2B- og B2C-relationer samt de aftale-, lov- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn. Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer primo august 2022. Se alle titler inden for Erhvervsreguleringsret
Udgave 8, 2022 | 412 sider | ISBN 9788757453942
|
KonkurrenceretMarkedsret del 1 Den 8. udgave af »Konkurrenceret – Markedsret Del 1« rummer, ligesom tidligere udgaver, en indledende præsentation af markedsretten som retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Gennemgangen har særlig fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt samspil med disse. Se flere titler inden for erhvervsreguleringsret
Udgave 8, 2021 | 389 sider | ISBN 9788757451276
|
Markedsret Del 3Immaterialret Hermed foreligger 7. udgave af »Markedsret Del 3«, som omhandler hele immaterialretten, dvs. de særlige beføjelser, der er knyttet til lovbestemte enerettigheder. Rettighederne kan være knyttet til udnyttelsen af bestemte nyskabelser i forbindelse med f.eks. fremstilling, salg og anden tilgængeliggørelse af varer og tjenesteydelser såvel som til brugen af særlige varemærker og andre forretningskendetegn. Der er tale om et særdeles omfattende og vidt forgrenet regelkompleks, men fokus er her på de erhvervsrelevante dele af immaterialretten. Fremstillingen her knytter sig til »Markedsret Del 1« om konkurrencebegrænsningsret, som udkom i 7. udgave i 2018, og »Markedsret Del 2« om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 7. udgave i 2019. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan godt læses og benyttes hver for sig – i praktisk virksomhed eller som undervisningsgrundlag – men der er lagt vægt på at tegne et tværgående billede af de forskellige forgreninger af markedsretten, således som denne disciplin her er afgrænset.
Udgave 7, 2020 | 451 sider | ISBN 9788757443875
|
Formueretlige emner
af Torsten Iversen (ansv. red.), Morten Midtgaard Fogt, Helle Isager, Susanne Karstoft, Susanne Kier, Lars Hedegaard Kristensen, Birgit Liin, Lars Henrik Gam Madsen, Palle Bo Madsen, Claus Rohde, Kasper Steensgaard
Formueretlige emner foreligger hermed i en revideret og ajourført 9. udgave. Bogen rummer et udvalg af specielle formueretlige og formueretsrelaterede emner og er primært skrevet til brug for undervisningen på jurastudiets bacheloruddannelse. De enkelte kapitler er skrevet af jurister ansat på Juridisk Institut ved Aarhus Universitet. Et enkelt kapitel er dog skrevet af en tidligere ansat på instituttet. De respektive forfattere er hver især ansvarlige for deres egne bidrag. I denne 9. udgave er Anne-Dorte Bruun Nielsen udtrådt af forfatterkredsen, og redaktørhvervet er overtaget af Torsten Iversen. Se alle titler inden for Obligationsret
Udgave 9, 2019 | 540 sider | ISBN 9788757443851
|