Morten Svalgaard Nielsen


Udgivelser

Kommunikation om innovation

Fra brændende vision til levende organisationskultur

Hånden på hjertet – hvor ofte har dine medarbejdere eller kolleger haft anledning til at tænke: “Hvad betyder innovation for mig?” “Hvorfor alle de farverige PowerPoints? Jeg kan ikke relatere til pointerne, og ved ikke, hvordan de skal omsættes til konkret innovation?”. Måske var dine taler veldrejede og imponerende. Måske var idéerne tillokkende. Men alligevel efterlod det organisationen med tvivl om, hvordan alt dette skulle omsættes i det konkrete arbejdsliv.

Hvordan du kommunikerer om innovation, er med andre ord afgørende, når du vil skabe mærkbar formidling, der kan omsættes til konkret handling.

At kommunikere om innovation er en særlig form for kommunikation, der stiller skærpede krav til, at lederen er kreativ, tillidsskabelse, autentisk og mestrer evnen til at udstikke en retning.

At få andre mennesker til at tænke og handle innovativt gennem sin kommunikation, er dog en vanskelig opgave.

Kvalitativ innovationskommunikation forudsætter organisatorisk forståelse, og bogen bidrager af samme grund til forskelligartet indsigt i motivation, strategi, kompleksitet, ledelse, tillid, feedback, kultur, læring, storytelling og præsentation - baseret på den nyeste viden inden for områderne. Den gode nyhed er, at innovationskommunikation kan læres.

Denne bog hjælper dig til at blive en god og troværdig innovationkommunikator, der kan inspirere til at omsætte innovation fra brændende vision til levende organisationskultur.

Morten Svalgaard Nielsen, MA i ledelses- og organisationspsykologi, forfatter og chefkonsulent i HR og ledelse hos Dansk Erhverv.

 

 

 

 

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 263 sider | ISBN 9788757433371

Pris

E-bog Papirbog
445,50 kr 495,00 kr
Medlemspris Medlemspris
356,40 kr 396,00 kr