Caroline Heide-Jørgensen


Udgivelser

Regelsamling i konkurrenceret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i konkurrenceret er delt op i to dele, der giver overblik over henholdsvis de danske og de EU-relaterede regler, love og bekendtgørelser. Denne fyldestgørende regelsamling i konkurrenceret vil gøre det muligt for de studerende at holde sig orienterede i det relevante regelmateriale og dermed opnå en større forståelse for området.

Regelsamling i konkurrenceret er udgivet til brug for undervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Studerende ved landets andre juridiske fakulteter kan med fordel anvende regelsamlingen. 

NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer medio august 2019.

Læs mere
Udgave 7, 2019 | 744 sider | ISBN 9788757446418

Pris

Papirbog
420,00 kr
Medlemspris
336,00 kr

Regelsamling i markedsføringsret

Danske & EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i markedsføringsret tilbyder både et solidt indblik i de generelle markedsføringslove og regler, samt i specialområder som fx reklame og sponsorering af fødevarer, tobak og lægemidler. Regelsamling i markedsføringsret er bygget op i to dele og indeholder både de danske og EU regler samt internationale vedtagelser.

Denne regelsamling i markedsføringsret er udgivet til brug for undervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet. Studerende ved landets andre juridiske fakulteter kan med fordel anvende regelsamlingen.

NB: Ved køb af denne titel forudbestiller du bogen. Bogen vil blive sendt til dig, når den udkommer medio august 2019.

 

Læs mere
Udgave 7, 2019 | 741 sider | ISBN 9788757446395

Pris

Papirbog
420,00 kr
Medlemspris
336,00 kr

Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Denne tredje udgave af Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er ført ajour til 1. juli 2017.

 

Læs mere
Udgave 3, 2017 | 433 sider | ISBN 9788757439977

Pris

E-bog Papirbog
540,00 kr 600,00 kr
Medlemspris Medlemspris
432,00 kr 480,00 kr

Advertising Law

Markering Law and Commercial Freedom of Expression
Læs mere
Udgave 1, 2013 | 574 sider | ISBN 9788757495744

Pris

E-bog
640,00 kr
Medlemspris
512,00 kr

Konkurrenceretten i EU

Bogen behandler de EU-konkurrenceretlige regler for virksomhederne. Dette vedrører EF-traktatens artiekl 81 om konkurrencebegrænsende aftaler, artikel 82 om misbrug af en dominerende markedspoaition, artikel 86 om offentlige virksomheder samt reglerne om fusionskontrol. Endvidere behandles procedurereglerne for behandlingen af konkurrencesager og fusioner. I tilknytning hertil behandles den konkurrenceretlige regulering i EØS-landene.

Denne 3. udgave af bogen omfatter de seneste års tilpasninger af de EU-konkurrenceretlige regler. Flere af bogens kapitler er helt eller delvist omskrevet.

Læs mere
Udgave 3, 2009 | 1408 sider | ISBN 9788757418453

Pris

E-bog Papirbog
1.260,00 kr 1.400,00 kr
Medlemspris Medlemspris
1.008,00 kr 1.120,00 kr