Helle Petersen

Helle Petersen

Ph.d. og erhvervsforsker med speciale i forandringskommunikation. Siden afleveringen af sin ph.d.afhandling "Forandrings-kommunikation" (Samfundslitteratur, 2000) har hun arbejdet på at føre sine forskningsresultater ud i livet. Først som chefkonsulent i Kjaer & Kjerulf med fokus på analyse og kommunikationsrådgivning, som ekstern lektor på Københavns Universitet, som leder med ansvar for intern kommunikation og branding i Novo Nordisk, og nu som selvstændig kommunikationsforsker og -rådgiver. Her rådgiver hun bl.a. om kvalitetssikring af virksomhedens kommunikation, kommunikations-målinger og lederudvikling. Helle Petersen har desuden været redaktør på serien "Den kommunikerende organisation" og har udgivet en række bøger i eget navn. Hun er bestyrelsesmedlem på Center for Virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen i Århus, ekstern lektor samt censor på en lang række videregående uddannelser.