Strategisk in- og outsourcing

af Per V. Freytag (ansv. red.)


Udgave 1 2003
176 sider
ISBN: 9788757409062

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 240,00)DKK 300,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Den enkelte virksomhed påvirkes og påvirker det netværk, som den er en del af, og omdrejningspunktet for samarbejdet er de aktiviteter, som den enkelte virksomhed i netværket udfører. Aktiviteter kan flyttes frem og tilbage i netværket, nye aktiviteter kan komme til eller aktiviteter kan holde op med at blive udført. Bogen repræsenterer en forståelsesramme for aktivitetsdelingen inden for forsyningskæden - udviklet i samspil med en række danske produktionsvirksomheder.

Den udviklede forståelsesramme for dynamisk in- og outsourcing rejser en række spørgsmål:

  • Hvori består virksomhedens mål og betydning i netværket?
  • Hvordan kan aktiviteter, virksomheden selv udfører, overvåges på en hensigtsmæssig måde?
  • Hvordan kan aktiviteter, virksomheden outsourcer, lægges ud på en hensigtsmæssig måde?
  • Hvordan kan aktiviteter, som er lagt ud, overvåges på en hensigtsmæssig måde?
  • Hvordan kan aktiviteter, virksomheden insourcer, trækkes hjem på en hensigtsmæssig måde
  • Hvordan kan der foretages en overvågning af, om der er nye aktiviteter, virksomheden bør løse i fremtiden?

Bogen giver en række bud på, hvordan disse spørgsmål kan besvares - både igennem empiriske erfaringer, som er indhøstet ved at arbejde sammen med en række virksomheder og ved mere generelt at sætte spørgsmålene i forhold til den viden, som findes på området.