Sociale medier i ansættelesretten

af Kia Philip Dollerschell


Udgave 1 2012
218 sider
ISBN: 9788757427721

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 280,00)DKK 350,00
e-BogDKK 280,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Bogen behandler de mange forskelligartede problemstillinger, der relaterer sig til blandt andet medarbejderens adfærd på sociale medier, loyalitetspligten i ansættelsesforholdet, den generelle ytringsfrihed og tavshedspligt samt spørgsmålet om indførelse af kontrolforanstaltninger. Medarbejderens anvendelse af arbejdsgiverens e-mailkonti og internet samt arbejdsgivers reaktionsmuligheder overfor medarbejderens krænkelser, behandles separat.

Sociale medier spiller i dag en central rolle i de fleste ansættelsesforhold, og giver såvel medarbejderen som arbejdsgiveren en fornyet dimension af juridiske udfordringer, som parterne og deres rådgivere skal forholde sig til. Sociale mediers betydning for ansættelsesforholdet sætter de nuværende arbejdsretlige discipliner i et nyt lys, og tvinger parterne og deres rådgivere til at indgå i et bredt spektre af overvejelser inden for de forskellige ansættelsesretlige love og retsgrundsætninger.

"Sociale Medier i Ansættelsesretten" er tiltænkt såvel advokater, øvrige jurister samt praktikere, der beskæftiger sig med ansættelsesret.