Reklameret

Konkurrenceret og kommerciel ytringsfrihed

af Caroline Heide-Jørgensen


Udgave 1 2008
565 sider
ISBN: 9788757414332

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 608,00)DKK 760,00
e-BogDKK 600,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

"Reklameret. Konkurrenceret og kommerciel ytringsfrihed" er en markedsførings- og grundretlig analyse af reklamen. Traditionelt har regulering af reklamer været opfattet som et spørgsmål om markedsføringsretlig regulering, men i de seneste 20-30 år har der på internationalt plan langsomt udviklet sig en forståelse af, at reklamer også er kommercielle ytringer og som sådanne omfattede af den almindelige ytringsfrihedsbeskyttelse.

Reklamer spiller en stor, økonomisk rolle i det moderne informationssamfund, og reguleringen af dem rejser derfor også væsentlige, retlige spørgsmål. Bogen indeholder analyser af de retlige spørgsmål, som den markedsføringsretlige regulering rejser - set fra et grundretligt synspunkt. Bogen gennemgår den markedsføringsretlige regulering af reklamen og beskyttelsen af den kommercielle ytringsfrihed i en række lande.