Prispsykologi

Seks adfærdsøkonomiske trin til højere priser og gladere kunder

af Sally Khallash & Ulrik Lehrskov-Schmidt


Udgave 1 2017
248 sider
Indbinding: Softcover
ISBN: 9788757439786

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 300,00)DKK 350,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?

Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?

Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:

  • En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.
  • En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden.
  • Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer.
  • Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen.
  • En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter. 

Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service.

De seks trin er:

  1. Analyse: Find din vares drømmekunde, den situation deres behov opstår i og hvilke dybe benefits din vare kan give.
  2. Kategori: Vælg aktivt, hvilke konkurrenter dit produkt skal sammenlignes med i markedet.
  3. Positionering: Design, hvordan din kunde skal opfatte dit produkt i forhold til alternativerne i købssituationen.
  4. Prototype: Byg en simulation af den valgsituation, du stiller din kunde i, når købet skal foretages.
  5. Test: Stresstest dine prispunkter og valg, og justér din kategori og positionering, indtil dine kunders tænder løber i vand.
  6. Implementering: Optimér din prissætning i markedet på tværs af salgskanaler, tilbud og konkurrencesituationer.

Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige.

Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder.


Se flere bøger inden for Afsætningsøkonomi

Tilmeld dig nyhedsmailen i dag >

Tilmeld dig nyhedsmailen i dag
Hold dig fagligt opdateret

Tilmeldingsformular til Djøf Forlags nyhedsbrev

*Vælg dine interesser:

i
For at forhindre misbrug af denne blanket, skal du sætte kryds i feltet. Eventuelt bliver du bedt om at indtaste en tekst, der vises som et billede.