Medieretten

af Søren Sandfeld Jakobsen & Sten Schaumburg-Müller


Udgave 1 2013
964 sider
ISBN: 9788757420746

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 780,00)DKK 950,00
e-BogDKK 700,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

”Medieretten” udgør den første samlede fremstilling af de retsregler, der regulerer medierne eller har særlig betydning for disse. I overensstemmelse med medieudviklingen omhandler fremstillingen ikke blot de traditionelle massemedier, dvs. aviser, tidsskrifter mv. og radio og fjernsyn, men også de nye digitale online-medier som fx netaviser, blogs, web-tv, sociale medier mv.

Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder og relevante offentlige myndigheder, organisationer mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom.

Bogen indeholder følgende emner

  • Medierettens kilder
  • Den Europæiske Menneskerettighedskonvention og medierne
  • Medierne og privatlivets fred
  • Æreskrænkelser
  • Den offentlige fred: blasfemi, forhånelser mv.
  • Medieansvar
  • God presseskik og genmæle
  • Journalisters rettigheder
  • Medier og persondata
  • Offentlighed
  • Radio- og tv-regulering
  • Regulering af film og spil
  • Ophavsret og medier
  • Medieejerskab, konkurrence og statsstøtte
  • Mediernes infrastruktur