Hvor er pointen?

af Henrik Juel (red.)


Udgave 1 2011
190 sider
ISBN: 9788762903937

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 224,00)DKK 280,00
e-BogDKK 200,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Der er meget andet i spil end den rene logik, når argumenterne flyver frem og tilbage i dagligdagen og i den offentlige debat. De traditionelle analysemodeller og analysebegreber er ikke altid lige nemme at anvende, og heller ikke særligt dækkende, når det drejer sig om praktisk kommunikation, hvor konteksten og situationen, herunder deltagernes fokus, normer og værdier, er væsentlige for argumenternes styrke.

I Hvor er pointen? har seks kommunikationsforskere fra Roskilde Universitet samlet deres erfaringer og helt nye bud på, hvordan vi finder hoved og hale i de meget forskellige argumenter og argumentationsformer, som vi møder og bruger i hverdagens diskussioner såvel som i offentlig debat.

Bogen henvender sig til alle med interesse for kritisk analyse, forståelse og deltagelse i praktisk argumentation.

Rettelse: I figuren på side 33, 39, 56 og 58 skal der ikke stå "Indikation" men "Begrundelse".