Organisation og Ledelse

På denne side finder du et bredt udsnit af faglitteratur inden for organisation og ledelse. Organisationen er livsnerven i samfundet, og teorier om organisationen spiller en vigtig rolle i diskussioner om ledelse og magtfordeling, motivation og kultur, strategi og forandring. Vores udvalg spænder fra teoretisk indsigt i de organisatoriske processer til de nyeste managementstrategier og -tendenser i hhv. det offentlige og private. Udforsk bøger, der kan styrke dit teoretiske grundlag og få en masse nye værktøjer, som du kan anvende i din hverdag.

Strategi og styring med effekt

Strategi og styring med effekt

Danske erfaringer

af Per Nikolaj Bukh (red.) & Karina Skovvang Christensen (red.)

Bogen præsenterer elementerne i den ledelsesmæssige infrastruktur for fremtidens velfærdssamfund og giver inspiration til arbejdet med effektbaseret strategi, ledelse og styring i alle dele af den offentlige sektor.

Udgave 1 2018 | 420 sider | ISBN 9788757438628

Pris DKK 450,00
Medl. DKK 360,00

Ledelsesdilemmaer

Ledelsesdilemmaer

– og kunsten at navigere i moderne ledelse

af Rikke Kristine Nielsen, Anne-Mette Hjalager, Henrik Holt Larsen, Frans Bévort, Thomas Duus Henriksen & Signe Vikkelsø

Bogen definerer begrebet ledelsesdilemma og analyserer i hvert sit kapitel ti vigtige ledelsesdilemmaer.

Udgave 1 2018 | 220 sider | ISBN 9788757440829

Pris DKK 300,00
Medl. DKK 240,00

De skjulte algoritmer

De skjulte algoritmer

Teknoantropologiske perspektiver

af Klavs Birkholm (red.) & Niels Frølich (red.)

Udgave 1 2018 | 272 sider | ISBN 9788757440898

Pris DKK 295,00
Medl. DKK 236,00

Strategi og styring med effekt

Strategi og styring med effekt

Danske erfaringer

af Per Nikolaj Bukh (red.) & Karina Skovvang Christensen (red.)

Bogen præsenterer elementerne i den ledelsesmæssige infrastruktur for fremtidens velfærdssamfund og giver inspiration til arbejdet med effektbaseret strategi, ledelse og styring i alle dele af den offentlige sektor.

Udgave 1 2018 | 420 sider | ISBN 9788771982176

Pris DKK 405,00
Medl. DKK 324,00

Ledetråde

Ledetråde

Meningsskabende værdiledelse

af Helle Hedegaard Hein

I bogen møder vi arbejdspladser, der har formået at skabe mening i værdisættet, så værdierne lever i dagligdagen og giver mening for ansatte og for kunder og borgere.

Udgave 1 2018 | 185 sider | ISBN 9788757442472

Pris DKK 275,00
Medl. DKK 220,00

LinkedIn

Bliv en del af vores netværk

Tilmeld dig nyhedsmailen i dag >

Tilmeld dig nyhedsmailen i dag
Hold dig fagligt opdateret

Tilmeldingsformular til Djøf Forlags nyhedsbrev

*Vælg dine interesser:

i
For at forhindre misbrug af denne blanket, skal du sætte kryds i feltet. Eventuelt bliver du bedt om at indtaste en tekst, der vises som et billede.