Immaterial-, konkurrence- og markedsret

Dette område behandler problemstillinger om immateriel- konkurrence- og markedsret. Immaterielretten er betegnelsen for de regler, som regulerer og beskytter ophavsretten til litterære og kunstneriske værker, design, varemærker m.fl. Konkurrenceretten regulerer regler, som skal være med til at sikre den frie konkurrence på markedet mellem erhvervsdrivende virksomheder. Endeligt dækker markedsretten den kommercielle afsætning af varer, markedsføringen og forbrugerbeskyttelsen. Inden for dette emne finder du juridiske udgivelser såsom Brug af varemærker i digitale medier, Immaterialret, EU-direktiverne om ophavsret, Designeret, Databeskyttelsesret, Fusionskontrol i Danmark m.fl.

Lovsamling 2016 - Immaterialret

Lovsamling 2016 - Immaterialret

af Morten Rosenmeier (red.)

Lovsamlingen indeholder de væsentligste og mest centrale immaterialretlige regler. Indholdet er udvalgt og sammensat, så det dækker den studerendes behov for en basis regelsamling i undervisningen såvel som til eksamen.

Udgave 1 2016 | 190 sider | ISBN 9788757437331

Pris DKK 145,00
Medl. DKK 116,00

Brug af andres varemærker i digitale medier

Brug af andres varemærker i digitale medier

Et bidrag til afklaring af varemærkerettens indhold og grænseflader

af Knud Wallberg

Bogen giver en grundig retlig analyse af gældende varemærkeret og skaber en øget klarhed og forudsigelighed i retstilstanden for digitale varemærker.

Udgave 1 2015 | 275 sider | ISBN 9788757499087

Pris DKK 360,00

Brug af andres varemærker i digitale medier

Brug af andres varemærker i digitale medier

Et bidrag til afklaring af varemærkerettens indhold og grænseflader

af Knud Wallberg

Bogen giver en grundig retlig analyse af gældende varemærkeret og skaber en øget klarhed og forudsigelighed i retstilstanden for digitale varemærker.

Udgave 1 2015 | 275 sider | ISBN 9788757435122

Pris DKK 450,00
Medl. DKK 360,00

Regelsamling i Konkurrenceret

Regelsamling i Konkurrenceret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

af Caroline Heide-Jørgensen

Regelsamling i Konkurrenceret giver overblik over henholdsvis de danske og de EU-relaterede regler, love og bekendtgørelser

Udgave 4 2015 | 624 sider | ISBN 9788757434446

Pris DKK 395,00
Medl. DKK 316,00

Regelsamling i Markedsføringsret

Regelsamling i Markedsføringsret

Danske og EU-retlige markedsføringsregler

af Caroline Heide-Jørgensen

Regelsamling i Markedsføringsret er bygget op i to dele, og indeholder både de danske og EU regler samt internationale vedtagelser.

Udgave 4 2015 | 468 sider | ISBN 9788757434453

Pris DKK 350,00
Medl. DKK 280,00

LinkedIn

Bliv en del af vores netværk