Få budskabet ud

Om formidling af juridiske tekster

af Lene Rosenmeier


Udgave 1 2005
149 sider
ISBN: 9788776730017

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 176,00)DKK 220,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Jura er ofte kompliceret, og det kan let komme til at skinne igennem, når man formidler juridiske budskaber i breve, vejledninger, rapporter, internettekster m.v. Men sproget behøver ikke også at være komplekst, for at fagligheden kan holde. Som fagkyndig kan man gøre meget for at hjælpe sin modtager godt på vej til at få det rigtige budskab ud af de juridiske tekster.

Bogen er rettet mod personer, der arbejder med at formidle skriftlige juridiske budskaber, fx sagsbehandlere, akademiske medarbejdere, advokater m.fl. Bogen egner sig også som undervisningsmateriale på uddannelser med juridisk indhold.

I første del af bogen gennemgår forfatteren bl.a. en række journalistiske og kommunikationsteoretiske metoder, der kan bruges i forhold til juridiske tekster. Derefter sætter bogen fokus på, hvilke krav der i dag stilles til den skriftlige formidling på de juridiske arbejdspladser. Bogen er illustreret med praktiske eksempler.