Den digitale omstilling

9 radikale udfordringer erhvervslivet skal overleve

af Jan Damsgaard


Udgave 2 2017
216 sider
Indbinding: Softcover
ISBN: 9788757438048

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 236,00)DKK 295,00
e-BogDKK 250,75
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?

Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?

Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. 

Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt.


9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:

• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?
• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?
• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?
• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?
• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?
• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?
• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?
• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?
• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?


Se andre titler inden for Organisation og Ledelse

%MCEPASTEBIN%
Tilmeld dig nyhedsmailen i dag >

Tilmeld dig nyhedsmailen i dag
Hold dig fagligt opdateret

Tilmeldingsformular til Djøf Forlags nyhedsbrev

*Vælg dine interesser:

i
For at forhindre misbrug af denne blanket, skal du sætte kryds i feltet. Eventuelt bliver du bedt om at indtaste en tekst, der vises som et billede.