Den digitale omstilling

9 radikale udfordringer erhvervslivet skal overleve

af Jan Damsgaard


Udgave 1 2015
200 sider
Indbinding: Softcover
ISBN: 9788757434460

Køb denne titel

Papirbog(Medlemmer DKK 236,00)DKK 295,00
e-BogDKK 236,00
Antal:
Læseprogram:   
E-bogen kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions.
Autorisering:Programmet skal autoriseres med dit personlige Adobe ID. Få et Adobe ID her.
Levering:Inden for 10 min. efter køb pr. e-mail.  Linket i e-mailen er gyldigt i 30 dage.
Returret:Da der er tale om straks-levering accepterer du ved køb, at du ikke har returret.
Udskriving:Du kan udskrive 1 gang.
Copy/paste:10 sider til andre programmer som eksempelvis Word.


LÆS MERE OM E-BØGER HER

Om bogen

For at forstå digitaliseringens inderste væsen giver denne bog på en spændende og underholdende måde med masser af gode eksempler indsigt i den digitale økonomi (herunder deleøkonomi), Internet of Things (IoT), crowdsourcing, big data og cloud-baserede tjenester.

  • Hvorfor er det Mobilepay, Uber, Gomore, Google, Amazon, Apple og Airbnb, der sætter dagsordenen i den digitale økonomi?
  • Hvorfor kostede den danske motions app Endomondo 575 millioner kr.? 
  • Hvordan kan Uber være 51 milliarder dollars værd, når virksomheden stort set intet ejer?
  • Hvordan kan Facebooks årlige overskud være mere end 12 milliarder dollars, når det sociale netværk er gratis at bruge?

Den digitale revolution bliver mindst lige så gennemgribende som den industrielle og trækker allerede sine synlige spor. Aviserne kæmper, bankerne er truede, smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Forandringen kan mærkes overalt, men alligevel tøver mange danske erhvervsledere med for alvor at tage konsekvensen af digitaliseringen.

Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi og de udfordringer og muligheder, digitaliseringen giver erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage dem alvorligt.

9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:

  • Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?
  • Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?
  • Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?
  • Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?
  • Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?
  • Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?
  • Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på big data?
  • Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?
  • Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?


Se andre titler inden for Organisation

%MCEPASTEBIN%