Strategi og forretningsudvikling

Digital transformation

10 evner din organisation skal mestre - og 3 som du har brug for

Digital transformation – 10 evner din organisation skal mestre og 3 som du har brug for gennemgår, hvordan virksomheder og organisationer øger deres digitale modenhed og organiserer sig, så de ubesværet kan anvende teknologierne til både at optimere det bestående og skabe radikalt nyt.

Læs mere
Udgave 2, 2019 | 240 sider | ISBN 9788757446128

Pris

E-bog Papirbog
270,00 kr 295,00 kr
Medlemspris Medlemspris
216,00 kr 236,00 kr

Strategi på kanten

Ledelsesværktøjer til en ny tid

Ledere og virksomheder står på kanten til en helt ny tid. Den teknologiske udvikling buldrer derudaf, globaliseringen raser, og erhvervsbetingelserne har kurs mod et hidtil uset kompleksitetsniveau. 

Det skaber markante forandringer i den strategiske ledelsesopgave, og det giver behov for at gentænke meget af det, som vi troede, vi vidste om ledelse og strategi.

Læs mere
Udgave 1, 2019 | 240 sider | ISBN 9788757444780

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr

Ledelse af køn

Hvordan kønsstereotyper former kvinders og mænds karrierer

På baggrund af sin historiske indsats for kvinders rettigheder har Danmark ry som foregangsland, når det kommer til ligestilling. Nye internationale undersøgelser viser dog, at Danmark er faldet drastisk ned af ligestillingsranglisten. Denne bog analyserer, hvorfor det er gået sådan og kommer med forslag til, hvad vi kan gøre for at ændre tendensen.

Baseret på 150 dybdegående interviews med mellem- og topledere viser bogen, hvordan kønsstereotyper bremser kvinders vej til ledelsesgangen og samtidigt gør det svært for mænd at vælge karrieren fra.

 

Læs mere
Udgave 1, 2019 | 260 sider | ISBN 9788757437980

Pris

E-bog Papirbog
265,00 kr 295,00 kr
Medlemspris Medlemspris
212,00 kr 236,00 kr

Langt fra Silicon Valley

Digital transformation i danske virksomheder

Hvordan omstiller man forretningen digitalt i en dansk sammenhæng, hvor digitaliseringsbølgens hypes og lette profetier ofte kommer til kort i forhold til den eksisterende drift?

Det giver ”Langt fra Silicon Valley” et solidt bud på baseret på førende toplederes erfaringer samt den nyeste research og forskning.

Med udgangspunkt i ni velafprøvede principper giver bogen overblik over digitaliseringens strategiske dilemmaer samt modeller og løsningsforslag til digital transformation.

Læs mere
Udgave 1, 2019 | 320 sider | ISBN 9788757446135

Pris

Papirbog
395,00 kr
Medlemspris
316,00 kr

Digitaliseringens paradokser

12 virksomheders erfaringer med hastig forandring

Bogen er den første, der med afsæt i dagligdags erfaringer og eksempler fra velkendte danske virksomheder viser, hvordan ledere arbejder med og reflekterer over digitaliseringens mest presserende spørgsmål.

Bliv guidet gennem den digitale transformations udfordringer og muligheder, og bliv introduceret til fem paradokser, der er opstået i mødet mellem en gammel, industriel verden og en ny, digital virkelighed.

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 210 sider | ISBN 9788757437140

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr

Fremtiden tilhører de frygtløse

- en guide til den digitale forretningsudvikling

Vores virksomheder og organisationer skal digitaliseres, lyder mantraen alle steder fra, men for mange kan transformationen til en digital og databaseret forretning virke uoverskuelig. For digitalisering stikker dybere end at vælge de rette it-systemer. Det et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. 

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 176 sider | ISBN 9788757438642

Pris

E-bog Papirbog
247,50 kr 275,00 kr
Medlemspris Medlemspris
198,00 kr 220,00 kr

Ærlig forhandling

Bogen Ærlig Forhandling er skrevet af Keld Jensen.

Forhandling er et psykologisk spil mellem enkeltpersoner. Man skal kende spillets regler for at være effektiv. Uheldigvis udvikler forhandlinger sig ofte negativt – til et slagsmål med vindere og tabere. En forhandler antager, at hans modparts interesser er i modstrid med hans egne. Uenighed, konflikter, fastlåste situationer og ødelagte forbindelser bliver ofte resultatet. 

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 290 sider | ISBN 9788757439168

Pris

E-bog Papirbog
265,50 kr 295,00 kr
Medlemspris Medlemspris
212,40 kr 236,00 kr

Disrupt dit Mindset

og få succes med Big Data

Organisationer fokuserer i stigende grad på, hvordan de kan bruge Big Data strategisk. De investerer milliarder af kroner i denne ny teknologi, men værdien og afkastet viser sig tit at være begrænset. Sådanne udfordringer kan meget vel skyldes ledernes mindset, der begrænser hvordan organisationen bruger Big Data-teknologi til at styrke interaktionen og samspillet med kunder og andre interessenter.

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 249 sider | ISBN 9788757437973

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr

Prispsykologi

Seks adfærdsøkonomiske trin til højere priser og gladere kunder

Er du træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om?

Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet?

Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:

En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 248 sider | ISBN 9788757439786

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr

Crowdinnovation

- Må jeg låne din hjerne?
af Susanne Rubæk (red.)

Fremtidens innovation vil ske i fællesskaber – fx gennem crowdinnovation. Crowdinnovation er andet og mere end networking og brugerdreven innovation. Det er at definere et konkret spørgsmål og præsentere det for den rette crowd, der vil være med til at give relevante svar. Tankegangen og metoden i denne form for innovation er crowdsourcing. 



Læs mere
Udgave 1, 2016 | 175 sider | ISBN 9788757433630

Pris

E-bog Papirbog
172,80 kr 240,00 kr
Medlemspris Medlemspris
216,00 kr 192,00 kr

Fast Forward Strategi

En moderne og nødvendig opfattelse af strategi!

I denne bog giver forfatterne, et par af landets fremmeste forskere og rådgivere inden for strategi og innovativ forretningsudvikling, deres unikke bud på en ny måde at tænke strategi på.



Læs mere
Udgave 1, 2016 | 240 sider | ISBN 9788757426670

Pris

E-bog Papirbog
337,50 kr 375,00 kr
Medlemspris Medlemspris
270,00 kr 300,00 kr

Strategi med succes

Strategi med succes gør op med de traditionelle strategimodeller og præsenterer ledernes ti nøgleopgaver til at få succes med strategi. De ti nøgleopgaver sikrer den afgørende synergi imellem tre centrale indsatsområder for strategiarbejdet. Bogen fokuserer på at kombinere de formelle strategiprocesser med organisatorisk læring. Desuden viser bogen, hvordan det strategiske lederskab, herunder lederens kommunikation og adfærd, skal skabe den afgørende synergi.  

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 400 sider | ISBN 9788757434934

Pris

E-bog Papirbog
558,00 kr 620,00 kr
Medlemspris Medlemspris
446,40 kr 496,00 kr

INNOLITERACY

Fra design thinking til håndgribelig forandring

INNOLITERACYs  budskab er at bruge mere tid og en større del af de samlede ressourcer i de tidlige faser af forandringsprocesser og projekter. Bogen giver metoden til, hvordan vi skaber bedre, mere gennemtænkte og mere meningsfulde løsninger til gavn for alle, og hvordan vi giver mere rum for individuel og kollektiv refleksion, og udnytter al den viden vi omgiver os med - men så sjældent benytter os af.

Læs mere
Udgave 1, 2015 | 157 sider | ISBN 9788757434941

Pris

E-bog Papirbog
265,50 kr 295,00 kr
Medlemspris Medlemspris
212,40 kr 236,00 kr

Limbisk lederskab

Personlig udvikling gennem dine ubevidste ressourcer

Limbisk lederskab er et opgør med årtiers forsøg gennem lederkurser på at få deltagerne i en ofte inhomogen gruppe til at tro, at deres lederskabsevner kan løftes med mærkbar og langtidsholdbar effekt. Samtidig sættes liden til værktøjer, der uden tvivl er til gavn for mange - men værktøjer alene gør det ikke. Det er det individuelle menneske, der skal udøve ledelse ved anvendelsen af dets individuelle ressourcer.

Læs mere
Udgave 1, 2015 | 204 sider | ISBN 9788757433777

Pris

E-bog Papirbog
328,50 kr 365,00 kr
Medlemspris Medlemspris
262,80 kr 292,00 kr

Oplagt

- at lede adfærd

Vi står på kanten af et paradigmeskift, der vil ændre vores måde at lede virksomheder på. Meget af det vi har set som god ledelseslatin de seneste årtier, kan vi godt glemme igen. Nye revolutionerende forskningsresultater punkterer nemlig flere af de fejlfortolkninger, vi hidtil har indrettet vores arbejdsliv efter.

Læs mere
Udgave 1, 2015 | 123 sider | ISBN 9788757434330

Pris

E-bog Papirbog
162,00 kr 180,00 kr
Medlemspris Medlemspris
129,60 kr 144,00 kr

Strategisk handlekraft i 3D

Succes med eksekvering af strategier

De fleste strategier bliver aldrig ført ud i livet. Det er et problem- og et stort potentiale. Organisationen og ledelsessystemet er vigtige midler til eksekvering af strategier, men efter al sandsynlighed er de optimerede til at eksekvere de forrige… Hvis de skal løfte de nye strategier, skal organisationen og ledelsessystemet udvikles sammen med strategierne.

Læs mere
Udgave 1, 2015 | 194 sider | ISBN 9788757433654

Pris

E-bog Papirbog
292,50 kr 325,00 kr
Medlemspris Medlemspris
234,00 kr 260,00 kr

Dansk Fondsledelse

af Anker Brink Lund (red.)

Danske fonde og fondslignende foreninger administrerer meget store kapitaler. Alene i form af donationer til almennyttige og almenvelgørende formål gives bidrag i størrelsesordenen 6 - 8 milliarder kroner årligt. Desuden er mange af vore største virksomheder - både målt i omsætning og antal beskæftigede - fondsejede. Derved øver denne organisationsform betydelig indflydelse på danskernes gøren og laden, til hverdag og fest.

Læs mere
Udgave 1, 2013 | 110 sider | ISBN 9788762904163

Pris

Papirbog
275,00 kr
Medlemspris
220,00 kr

Ledelse i landbruget

Bogen indrammer ledelsen af landbruget med historisk udgangspunkt i hvorledes denne har skiftet karakter, og til stadighed er under massive ændringer – både politisk, økonomisk, organisatorisk samt personligt og i familiens regi.

Læs mere
Udgave 1, 2013 | 75 sider | ISBN 9788762904224

Pris

Papirbog
160,00 kr
Medlemspris
128,00 kr

Strategisk ledelse som meningsskabende processer

Strategisk ledelse i virksomheder er gennem årene blevet set som noget ophøjet, formfuldendt og præsentabelt for offentligheden, og på samme tid som noget besværligt, komplekst og til tider usammenhængende. Denne bog søger at lægge sig op ad det sidste syn ved at følge den strategiske ledelse, der er foregået i fire almindelige danske virksomheder, som sælger kvalitetsprodukter på et stadigt stigende antal markeder, har outsourcet og lægger stor vægt på design og udvikling.

Læs mere
Udgave 1, 2013 | 236 sider | ISBN 9788757429145

Pris

Papirbog
350,00 kr
Medlemspris
280,00 kr