Erhvervsreguleringsret

Markedsret Del 2

Nu foreligger Markedsret Del 2 i en ny 7. udgave. Bogen behandler alle markedsføringsrettens B2B- og B2C-relationer samt de aftale-, lov- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn.

Læs mere
Udgave 7, 2019 | 382 sider | ISBN 9788757439762

Pris

Papirbog
600,00 kr
Medlemspris
480,00 kr

Dansk Markedsret

Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven.

Læs mere
Udgave 5, 2018 | 501 sider | ISBN 9788757439595

Pris

E-bog Papirbog
675,00 kr 750,00 kr
Medlemspris Medlemspris
540,00 kr 600,00 kr

Konkurrenceloven

Med kommentarer

Siden 3. udgaven udkom i 2009 er konkurrenceloven blevet ændret fem gange. Alle fem lovændringer er behandlet i denne lovkommentar, inkl. den seneste fra 1. januar 2018.

I forhold til tidligere udgaver er kommentarerne til lovens to forbud mod konkurrencebegrænsende aftaler og misbrug af dominerende stilling samt fusionskontrolbestemmelser væsentligt udbygget.

Som noget nyt indeholder kommentaren endvidere en beskrivelse af økonomiske metoder ved afgrænsningen af det relevante marked.

Læs mere
Udgave 4, 2018 | 1513 sider | ISBN 9788757440140

Pris

E-bog Papirbog
1.800,00 kr 2.000,00 kr
Medlemspris Medlemspris
1.440,00 kr 1.600,00 kr

Markedsret Del 1

Konkurrencebegrænsningsret

Nu foreligger "Markedsret Del 1" i en ny 7. udgave. Bogen indeholder en generel introduktion til markedsretten samt en nærmere gennemgang af den retlige regulering af konkurrencebegrænsninger på det danske marked.

Læs mere
Udgave 7, 2018 | 362 sider | ISBN 9788757440645

Pris

E-bog Papirbog
585,00 kr 650,00 kr
Medlemspris Medlemspris
468,00 kr 520,00 kr

Regelsamling i Konkurrenceret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i Konkurrenceret er delt op i to dele, der giver overblik over henholdsvis de danske og de EU-relaterede regler, love og bekendtgørelser. Denne fyldestgørende regelsamling i konkurrenceret vil gøre det muligt for de studerende at holde sig orienteret i det relevante regelmateriale og dermed opnå en større forståelse for området.

Læs mere
Udgave 6, 2018 | 689 sider | ISBN 9788757442977

Pris

Papirbog
400,00 kr
Medlemspris
320,00 kr

Regelsamling i Markedsføringsret

Danske og EU-retlige konkurrenceregler

Regelsamling i Markedsføringsret tilbyder både et solidt indblik i de generelle markedsføringslove og regler, samt i specialområder som fx reklame og sponsorering af fødevarer, tobak og lægemidler. Regelsamling i Markedsføringsret er bygget op i to dele, og indeholder både de danske og EU regler samt internationale vedtagelser.

Læs mere
Udgave 6, 2018 | 667 sider | ISBN 9788757442984

Pris

Papirbog
400,00 kr
Medlemspris
320,00 kr

EU Trading Venues

Competition, the Financial Crisis and MiFID II

The MiFID II regime is perhaps the most comprehensive single regulatory regime concerning the financial markets to come out of EU to date.

This book – which is a slightly revised version of the authors 2015 PhD thesis – provides an overview of the MiFID II regime with an analytical emphasis on the regulatory requirements placed upon trading venues and the efforts towards establishing a level playing field for order execution within the EU.

About the author

Læs mere
Udgave 1, 2018 | 432 sider | ISBN 9788757440096

Pris

Papirbog
450,00 kr
Medlemspris
360,00 kr

Public Procurement and Framework Agreements

Public Procurement and Framework Agreements identifies, analyzes, clarifies and discusses the implications of the interplay between competition law and procurement law concerning framework agreements. The two sets of rules – competition law and procurement law – differ significantly as regards objectives, instruments, and structures, and furthermore, competition law is directed primarily at private undertakings, whereas procurement law primarily is directed at the Member States and their public entities.

Læs mere
Udgave 1, 2018 | 473 sider | ISBN 9788757442649

Pris

E-bog Papirbog
450,00 kr 500,00 kr
Medlemspris Medlemspris
360,00 kr 400,00 kr

EU's udbudsregler

- i dansk kontekst

Denne bog handler om udbud af offentlige kontrakter i Danmark og EU med hovedvægten på EU-reglerne, herunder EU’s udbudsdirektiv fra 2014. Bogen har primært et teoretisk sigte. Den tager udgangspunkt i en analyse af EU’s udbudsregler i bred forstand og diskuterer også implementeringen heraf i dansk ret.

Læs mere
Udgave 2, 2017 | 956 sider | ISBN 9788757437676

Pris

E-bog Papirbog
706,50 kr 785,00 kr
Medlemspris Medlemspris
565,20 kr 628,00 kr

Life science jura

Med fokus på medicin- og medicoindustrierne

Life Science Jura tager udgangspunkt i medicinindustrien, hvor hovedvægten lægges på regler og praksis i forbindelse med godkendelse, salg og markedsføring af lægemidler, herunder også biologiske lægemidler, og på andre områder, der har særlig betydning for lægemiddelindustrien. Men bogen behandler også regler og praksis inden for medicoindustrien (medicinsk udstyr), hvor der i de seneste år har vist sig at være overlap med medicinindustrien. Forskningsområdet inden for life science-industrien er også medtaget.

 

Læs mere
Udgave 2, 2017 | 407 sider | ISBN 9788757437447

Pris

E-bog Papirbog
720,00 kr 800,00 kr
Medlemspris Medlemspris
576,00 kr 640,00 kr

Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Denne tredje udgave af Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er ført ajour til 1. juli 2017.

 

Læs mere
Udgave 3, 2017 | 433 sider | ISBN 9788757439977

Pris

E-bog Papirbog
540,00 kr 600,00 kr
Medlemspris Medlemspris
432,00 kr 480,00 kr

Markedsret Del 3

Immaterialret

Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.

Læs mere
Udgave 6, 2017 | 425 sider | ISBN 9788757436211

Pris

E-bog Papirbog
585,00 kr 650,00 kr
Medlemspris Medlemspris
468,00 kr 520,00 kr

Medieansvarsloven

Med kommentarer

Medieansvarsloven trådte i kraft i 1992. Den seneste lovkommentar udkom i 1997 og indeholder ingen bidrag til, hvordan loven skal fortolkes i forhold til retspraksis efter dette tidspunkt og i forhold til dagens helt ændrede mediebillede præget af fx digitale medier. Denne lovkommentar indeholder en tiltrængt aktuel gennemgang af retsstillingen. 

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 539 sider | ISBN 9788757435948

Pris

E-bog Papirbog
715,50 kr 795,00 kr
Medlemspris Medlemspris
572,40 kr 636,00 kr

Erhvervsretlige emner 1917-2017

af Vishv Priya Kohli (ansv. red.), Peter Arnt Nielsen (ansv. red.)

Erhvervsretlige emner er udgivet af Juridisk Institut, Copenhagen Business School (CBS). Antologien skal præsentere Instituttet og give eksempler på artikler inden for de områder, som Instituttet og dets forskere beskæftiger sig med.

Instituttets forskning fokuserer på erhvervsretten ud fra et samfunds- og virksomhedsperspektiv. Forskningen tager udgangspunkt i erhvervslivets rammevilkår nationalt og internationalt på baggrund af globaliseringen og er derfor koncentreret om indholdet af og samspillet mellem dansk ret, EU-ret og international ret.

Læs mere
Udgave 1, 2017 | 294 sider | ISBN 9788757440157

Pris

Papirbog
500,00 kr
Medlemspris
400,00 kr

Aktuel udbudsret II

af

Ved årsskiftet 2015/16 trådte en ny udbudslov i kraft, der med sine knap 200 paragraffer fremover danner rammen for offentlige indkøb. Udbudsreglerne, der i dag udgør en helt central ramme for udvekslingen af ydelser mellem det private og det offentlige, udbygges nu med den nye lov, som fører flere nyskabelser med sig. Hensigten med loven er at gøre det nemmere og mere fleksibelt for det offentlige at sende opgaver i udbud og for tilbudsgiverne at byde på opgaverne.

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 630 sider | ISBN 9788757434880

Pris

E-bog Papirbog
540,00 kr 600,00 kr
Medlemspris Medlemspris
432,00 kr 480,00 kr

Between Regulation and Deregulation

Today no one questions the benefits of allowing consumers to choose freely between suppliers of electricity and telecommunications services. This is however a fairly recent development.

Not long ago the provision of these services was reserved for few national public sector incumbents, who were often also entrusted with regulatory tasks.

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 373 sider | ISBN 9788757436419

Pris

E-bog Papirbog
315,00 kr 350,00 kr
Medlemspris Medlemspris
252,00 kr 280,00 kr

EU Udbudsretten

Fremstillingen analyserer udbudsloven, der med virkning fra 1. januar 2016 gennemfører EU’s udbudsdirektiv i Danmark, samt EU’s forsyningsvirksomhedsdirektiv og EU’s koncessionsdirektiv. Endvidere behandles de samtidigt vedtagne ændrede regler om håndhævelsen.

Læs mere
Udgave 3, 2016 | 744 sider | ISBN 9788757432091

Pris

E-bog Papirbog
900,00 kr 1.000,00 kr
Medlemspris Medlemspris
720,00 kr 800,00 kr

Grundlæggende udbudsret

Bogen behandler de grundlæggende EU-udbudsregler, som de er implementeret i dansk ret ved udbudsloven, der trådte i kraft 1. januar 2016.

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 897 sider | ISBN 9788757434408

Pris

E-bog Papirbog
891,00 kr 990,00 kr
Medlemspris Medlemspris
712,80 kr 792,00 kr

Lærebog i informationsret

Information, eller data, udgør et af de væsentligste aktiver i vores tid. Af samme grund har de retsregler, der regulerer rettighederne til information, fået en stadig større betydning, og stadig flere jurister må kende disse regler.



Læs mere
Udgave 1, 2016 | 411 sider | ISBN 9788757434545

Pris

E-bog Papirbog
450,00 kr 500,00 kr
Medlemspris Medlemspris
360,00 kr 400,00 kr

Mediejura for journalister

og andre mediearbejdere

Mediejura behandler de væsentligste mediejuridiske emner og spørgsmål. Den tilstræber ikke blot at behandle de konkrete regler, retsafgørelser mv., men også at give en forståelse for de grundlæggende juridiske principper og tankemønstre, der ligger bag reglerne i mediejura. En sådan forståelse er i stadig stigende grad nødvendig i det digitale informationssamfund med mange nye medier og medieplatforme, og med en stadig mere omfangsrig lovgivning, som kan være svær at finde rundt i, særligt for ikke-jurister.

Læs mere
Udgave 1, 2016 | 388 sider | ISBN 9788757437591

Pris

E-bog Papirbog
337,50 kr 375,00 kr
Medlemspris Medlemspris
270,00 kr 300,00 kr